Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam oraz do analizowania naszego ruchu. Polityka prywatności Polityka Cookie

Marka BMW

BMW AG to niemiecki producent samochodów, motocykli i silników. BMW ma siedzibę w Monachium, Niemcy. Motto BMW to Freude Am Fahren - jazda z przyjemnością. W krajach anglojęzycznych kolejne motto zostało wymyślone - Ultimate Driving Machine.

Historia BMW


Co oznacza skrót BMW?

Historia BMW sięga 1913 r., Kiedy niemiecki inżynier Karl Friedrich Rapp założył firmę produkcyjną silnika Aircraft Rapp Motorwerk Aircraft. Następnie, na podstawie tej firmy, utworzono nową firmę - Bayerische Motoren Werke - BMW GmbH i oficjalnie zarejestrowana w 1917 roku. Rok później firma została przekształcona w spółkę ze wspólną obsługą - BMW AG. W ten sposób pojawił się skrót BMW.

Logo elektrowni silnika RAPP
Stare logo BMW 2017

Czy wiesz, jak powstało logo BMW?

Nadal trwa debata na temat tego, co w rzeczywistości oznacza logo BMW. Niektórzy uważają, że logo BMW jest stylizowanym śmigłem, a inni, że konieczne było odzwierciedlenie bawarskiego pochodzenia BMW w logo. Dlatego cztery sektory wewnętrznego kręgu logo są wykonane w kolorach Bawarii - białych i niebieskich. W rzeczywistości jest to kolory Bawarii.

BMW i I wojna światowa.

Jak widać, BMW wykonane silniki nie tylko dla samolotów, ale także dla ciężarówek i łodzi. Podczas I wojny światowej zapotrzebowanie na silniki było duże, więc wszystko poszło dobrze dla BMW, ale po I wojnie światowej, jak wiecie, Traktat o Wersalu był Podsumowano, a jedną z klauzul tego traktatu był niemieckie zakaz produkcji samolotów i silników dla nich. I tak, aby w jakiś sposób utrzymać firmę, BMW było zmuszone do przejścia na produkcję produktów rolnych, hamulców do pociągów, ... i tak dalej.

1918 BMW Plakat.
Pierwszy motocykl BMW R32

Pierwszy motocykl BMW.

W 1923 r. Na berlińskim pokazie motoryzacyjnym zaprezentowano motocykl BMW R32. Motocykl okazał się bardzo dobry w obsłudze i niezawodny. Do 1926 r. Sprzedano ponad 3 tysiące motocykli R32, chociaż były droższe niż konkurenci. Kolejny motocykl, Sports R37 BMW wyprodukowany w 1925 roku. BMW R37 stał się motocyklem wyścigowym i sprawiła, że marka BMW sławna nie tylko wśród fanów wyścigowych, ale na całym świecie.

Pierwszy samochód BMW.

W 1928 r. BMW kupiło fabrykę samochodów w Eisenach w Turiurii, a wraz z prawem do wyprodukowania licencjonowanej kopii brytyjskiego samochodu Austin 7 od Austin Motor Company. Aw 1929 r. Pierwszy samochód firmy został wyprodukowany BMW Dixi, kopia Austin 7. Platforma BMW Dixi została również wykorzystana do wyprodukowania BMW 309, 315, 319 i 329.

BMW powiedział
BMW 328

Pierwszy samochód sportowy BMW.

W 1936 r. BMW wyprodukowało pierwszy samochód sportowy, BMW 328. BMW 328 był innowacyjny na swój czas, z podwoziem aluminiowym, ramą rurową i komorą spalania silnika półkulowca, co zapewniło bardziej trwałe i wydajne działanie tłoków i zaworów. BMW 328 był zwycięzcą wielu zawodów sportowych tamtych czasów.

BMW i II wojna światowa.

Od 1933 r. BMW jest dostawcą silników samolotów dla Luftwaffe. Wraz z wybuchem II wojny światowej w 1941 r. BMW przestało produkować samochody i rozpoczęło produkcję jeepów, motocykli, pistoletów czołgów i innego sprzętu wojskowego dla armii. Ale silniki samolotów produkcyjnych były nadal priorytetem, na przykład BMW wyprodukowało silniki dla samolotów Messerschmitt, Focke-Wulf, Junkers i tak dalej. Najsłynniejszym motocyklem drugiej wojny światowej był motocykl R75, który został wyprodukowany przez BMW dla Wehrmacht. Inżynierowie BMW poczynili również wielkie postępy w rozwoju silników odrzutowych dla samolotów wojskowych i pocisków. Były nawet rozwój taktycznej broni rakietowej dla piechoty i lotnictwa, które nie były już dostępne dla krajów koalicji anty-hitlerowej.

BMW R75
Obóz konwersalny w Monachium

BMW i Obóz koncentracyjny Monachium-Allach.

Wiadomo również, że BMW podczas II wojny światowej intensywne wykorzystanie pracy pracowników przymusowych i więźniów obozów koncentracyjnych. Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na silniki samolotów podczas wojny BMW musiało rozszerzyć lub budować nowe fabryki. Na przykład tacy pracownicy mieli mieszkanie w obozie satelitarnym Monachium-Allach z obozu koncentracyjnego Dachau. Dziesiątki tysięcy ludzi pracowały w zakładzie na Allach, z których ponad połowa była więźniami obozów koncentracyjnych.

BMW po II wojnie światowej.

Zakres BMW, który był potężny podczas wojny, znalazł się w stanie krytycznym po wojnie. Prawie wszystkie fabryki BMW zostały zniszczone przez bombardowanie koalicji przeciw hitlerowi lub zdemontowane. Dokłada została skonfiskowana, a wyposażenie wyjęto. Również BMW zakazano tworzenia silników samolotów. Podobnie jak inne niemieckie firmy samochodowe, odbudowa BMW zajęła BMW i dopiero 1948 BMW był w stanie odbudować jedną z jego zniszczonych fabryk w Monachium i uruchomić motocykl produkcyjny R24 z nowo opracowanym jednocylindrowym silnikiem. Następny model R25 miał już dwucylindrowy silnik.

BMW R25
BMW 501

Pierwszy powojenny samochód BMW.

W 1951 BMW uruchomił swój pierwszy powojenny samochód, BMW 501. I pierwszy masowo produkowany samochód, BMW Isetta, został uruchomiony przez BMW w 1956 r., Które prawa zostały zakupione od włoskiej firmy ISO. A potem w 1956 r. - Modele samochodów sportowych BMW 503 i 507, aw 1959 r. Model BMW 700 - pierwszy duży sukces seryjny BMW.

BMW dzisiaj.

Dziś BMW jest jednym z największych producentów samochodów i motocykli na świecie, z wieloma fabrykami nie tylko w Niemczech, ale na całym świecie. BMW jest również dostawcą silników dla Formula 1. W 1994 r. BMW kupuje Rover Group, co okazało się najgorszą inwestycją kapitałową w historii BMW i przyniosła jedynie straty. W 2000 r. BMW pozbył się aktywów Rovera, pozostawiając tylko mini markę MINI. W 2003 r. BMW kupił Rolls -Royce, aw tym samym roku powstało wspólne przedsięwzięcie z Brilliance China Auto - BMW Brilliance Automotive.

Biuro BMW Monachium

BMW - Recenzje

Recenzje


- 4 / 1 Recenzje

Dodaj recenzję

- Oceń - 0
Nie wiedziałem nawet, że BMW był tak bardzo zaangażowany w produkcję silników, motocykli i innych urządzeń Wehrmacht podczas wojny. Byłoby możliwe zrozumienie, gdyby wytworzyli niektóre silniki pod presją, cóż, aby na przykład nie zniszczyć firmy. W końcu inżynierowie BMW opracowali nowe silniki odrzutowe i inne najnowsze technologie dla armii. Okazuje się, że podczas wojny współpracowali z nazistowskimi Niemcami. A tym bardziej o więźniach obozów koncentracyjnych, których siła robocza tak masowo użyła BMW w jego fabrykach. Dla mnie to wiadomość, dzięki za artykuł.
---
Даже не знал что БМВ был так сильно вовлечён во время войны в производство моторов, мотоциклов и другой техники для Вермахта. Можно было бы понять если бы под давлением производили бы они какие нибудь моторы, ну чтоб не уничтожили компанию например. Так ведь инженеры БМВ разрабатывали новые реактивные двигатели и другие новейшие технологии для армии. Так получается что они сотрудничали с нацисткой Германией во время войны. И тем более про узников концлагерей труд которых использовал БМВ так массово на своих заводах. Для меня это новость, спасибо за статью.
Bart de Witte 1.11.2022
Om dit beter te kunnen begrijpen, kunnen we een eenvoudige analogie trekken en nazi-Duitsland vergelijken met huidige Rusland. Net als Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog viel Rusland ook vandaag Oekraïne aan. Net als toen Duitsland, vernietigt Rusland ook vandaag Oekraïense steden, pleegt oorlogsmisdaden, ... e.z.v. En net zoals in Duitsland tijdens de oorlog, zijn er in Rusland vandaag ook bedrijven die bijvoorbeeld motoren voor tanks of vliegtuigen produceren, nieuwe raketten of drons ontwikkelen, ... enzovoort. Dit is natuurlijk niet acceptabel voor een normaal, adequaat persoon. Maar het probleem is dat elk bedrijf één hoofddoel heeft: zoveel mogelijk geld verdienen. En naast alles werd nog propaganda, zowel in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog als in Rusland vandaag, op industriële schaal op gang gebracht. Net zoals de meerderheid van de Duitsers toen de vervolging van de Joden accepteerde en ermee instemde, zo stemt de meerderheid van de Russen vandaag оок in met de vernietiging van Oekraïne. En het is allemaal propaganda. En al deze bedrijven in Rusland die vandaag samenwerken met de Russische autoriteiten zullen hoogstwaarschijnlijk ook na de oorlog blijven werken. C'est la vie.