Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam oraz do analizowania naszego ruchu. Polityka prywatności Polityka Cookie

Siedziba firmy Opel w Ruesselsheim

Opel Automobile GmbH to niemiecki producent samochodów. Siedziba główna znajduje się w Rüsselsheim am Main w Hesji. Niemcy. Od 1929 Opel należy do General Motors. A w 2017 roku została kupiona przez Groupe PSA-Stellantis.

Historia marki Opel


Fabryka Maszyn Szwalniczych Adam Opel.

Historia Opel zaczyna się w 1862 roku, kiedy to niemiecki przedsiębiorca Adam Opel zbudował pierwszą maszynę do szycia marki Opel. A w 1863 roku w stodole ojca otworzył małe przedsiębiorstwo produkujące maszyny do szycia. W 1968 roku wybudowano już Fabrykę Adama Opel, aw kolejnych latach sprzedano dziesiątki tysięcy maszyn do szycia. W 1895 roku zmarł Adam Opel pozostawiając firmę żonie i synom. Na początku XX wieku sprzedaż maszyn do szycia Opel drastycznie spadła, ponieważ rynek był przesycony. W 1911 roku w fabryce wybuchł pożar, po którym podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji maszyn do szycia.

Adam i Sophie Opel 1868
Fabryka rowerów Opel 1927

Opel i rowery.

Synowie Adama Opel byli entuzjastami rowerów i ostatecznie udało im się przekonać ojca do inwestycji w produkcję rowerów. A w 1886 roku wyprodukowano pierwszy rower Opel, aw 1998 sprzedano na przykład 15 tysięcy rowerów. Po pożarze fabryki w 1911 nastąpiła przerwa w produkcji rowerów, ale już w 1912 wznowiono produkcję. Do 1920 roku Opel stał się największym producentem rowerów i motorowerów na świecie. W 1936 r. sprzedano biznes rowerowy Opel

Pierwszy samochód Opel.

Sam Adam Opel nigdy nie zamierzał produkować samochodów, ale trzy lata po jego śmierci Sophie Opel, za radą swoich synów, postanowiła budować samochody. W 1899 roku utworzono spółkę joint venture z pionierem motoryzacji Friedrichem Lutzmannem. W tym samym roku zbudowano pierwszy samochód Opel-Lutzmann. Nie mogły one jednak konkurować z wysoko rozwiniętymi wówczas samochodami francuskimi, więc na chwilę wstrzymano produkcję samochodów.

Pierwszy samochód Opel
Opel 4/8 KM 1910

Własne samochody Opel.

W latach 1902-1907 Opel współpracował z francuską firmą Automobiles Darracq SA, która dostarczała Niemcom podwozia z silnikami, na których Opel umieszczał oryginalne nadwozia. Samochody te były sprzedawane pod nazwą Opel-Darracq. Jednak w 1902 roku Opel opracował również swój własny samochód – 10/12 KM. Dużym zainteresowaniem cieszył się także Opel 4/8 PS, wyprodukowany w 1909 roku, dwumiejscowy kabriolet, z którego wielu lekarzy korzystało podczas wizyt domowych, za co szybko otrzymał przydomek - Samochód Doktora. Na przykład w 1912 r. Zbudowano ponad 3 tysiące samochodów. Mniej więcej w tym czasie Opel zaczął produkować motocykle i ciężarówki.

Opel i General Motors.

Do 1928 roku Opel stał się największym producentem samochodów w Niemczech, stanowiąc 44% wszystkich samochodów. A w 1929 roku Wilhelm von Opel i jego brat Friedrich Opel sprzedali 80% akcji Opel amerykańskiej grupie motoryzacyjnej General Motors. A do 1931 roku Opel był całkowicie pod kontrolą General Motors. Powodem sprzedaży był kryzys gospodarczy, a cena sprzedaży wyniosła 33 miliony USD lub 154 miliony marek niemieckich. Bracia Opel pozostali członkami Rady Nadzorczej, na czele której stał Fritz von Opel. Ponadto zachowano nazwę Opel i niezależną politykę modelową.

Odpowiedzialny za sprzedaż Opel General Motors
Opel Blitz

Opel i II wojna światowa.

Po przejęciu władzy przez NSDAP pod przywództwem Hitlera w 1933 r. General Motors nie opuścił Niemiec. Do 1936 r. kluczowe stanowiska obsadzali narodowi socjaliści, a robotnicy żydzi zostali zwolnieni lub przeniesieni do USA. Podczas II wojny światowej firma wyprodukowała najważniejszą ciężarówkę Wehrmachtu, 3-tonową ciężarówkę Blitz S. Ponadto fabryka w Rüsselsheim produkowała również silniki, części do pocisków i torped, a także komponenty do Junkersów Ju 88 i Messerschmitt Me 262. Opel miał warsztaty w Warszawie i Rydze do naprawy sprzętu wojskowego używanego na froncie wschodnim.

Opel i praca przymusowa.

W przeciwieństwie do innych niemieckich firm samochodowych Opel odmówił zatrudniania więźniów obozów koncentracyjnych i uciekał się do pracy przymusowej. Ponadto od 1933 r. robotnicy nieustannie poddawani są terrorowi faszystowskiej ochrony fabryk. Na przykład w 1942 roku 52 procent z 4000 pracowników w brandenburskiej fabryce ciężarówek stanowili przymusowi robotnicy z zagranicy, w fabryce w Rüsselsheim 20 procent z 18 500, inne źródła podają – 35 procent.

Praca przymusowa w fabryce Opel
Opel Kapitan 1948

Opel po II wojnie światowej.

Latem 1944 r. fabryki Opel zostały poważnie uszkodzone przez alianckie naloty bombowe, a fabryka ciężarówek w Brandenburgii została rozebrana. W 1945 roku w jedynej zachowanej fabryce Opel w Rüsselsheim na zlecenie władz amerykańskiej strefy okupacyjnej naprawiano samochody, głównie Opel. Pierwszym powojennym samochodem Opel była ciężarówka Blitz, wypuszczona w 1946 roku. Fabrykę ciężarówek Opel w Brandenburgii i zakład produkcji Opel Kadetta w Rüsselsheim wywieziono do Związku Radzieckiego w ramach reparacji w 1946 roku. Dopiero w 1947 roku Opel został w stanie wznowić produkcję samochodów w Rüsselsheim. Pierwszym udanym modelem był Opel Olympia, a następnie w 1948 roku Opel Kapitan. .

Opel dzisiaj.

W 1962 roku Opel otwiera drugą fabrykę w Bochum, gdzie produkowany jest Opel Kadett. W tych samych latach Opel wypuszcza nowe modele - Commodore, Manta i sportowe GT. Do 1971 roku wyprodukowano już 10 milionów samochodów, a Opel ponownie stał się liderem rynku motoryzacyjnego w Niemczech. Do 1999 roku 50 milionów samochodów, aw tym samym roku debiut minivana Opel Zafira. W XXI wieku Opel wprowadza nowe modele - Meriva, Signum, Insignia,... . Opracowano również nowy silnik ECOTEC. Jednak pomimo nowego składu i nowej technologii Opel Europe nadal generował miliardowe straty dla General Motors. W 2009 roku General Motors chciał sprzedać Opel, nabywcą było międzynarodowe konsorcjum Magna International i rosyjski Sbierbank. Jednak umowa nie powiodła się, ponieważ General Motors i rząd USA obawiały się, że Rosja może uzyskać dostęp do technologii amerykańskiej firmy. I dopiero w 2017 roku Opel został jeszcze sprzedany koncernowi PSA Group – Sellantis.

GM ogłasza sprzedaż Opel firmom Magna i Sbierbank.
Wszystkie logo Opel od 1862 do 2017 r.

Historia logo Opel.

Pierwsze logo Opel to inicjały Adama Opel, burgundowa litera A wewnątrz szkarłatnej litery O. W 1886 roku, wraz z rozpoczęciem produkcji rowerów, pojawia się logo - rowerzysta i przelatujący nad nim anioł, z napisem - Victoria Blitz – co w tłumaczeniu oznacza Błyskawiczne Zwycięstwo. W 1902 roku, wraz z wypuszczeniem motocykli, pojawia się logo z napisem - Motorwagenfabrik, które montowano również na pierwszych samochodach. W 1906 roku logo w stylu egipskim z napisem OPEL RUSSELHEIM. W 1909 pojawiło się proste logo z napisem Opel, a od 1910 w kształcie oka. W 1937 roku w logo Opel pojawił się sterowiec przelatujący przez literę O. A logo, które znamy dzisiaj, pojawiło się w 1963 roku dzięki ciężarówkom Blitz - czyli błyskawicy. Z biegiem lat projekt logo uległ zmianie, ale podstawa pozostała ta sama – błyskawica i litera O. Blitz i Opel.


Opel - Recenzje

Recenzje


- 5 / 1 Recenzje

Dodaj recenzję

- Oceń - 0
Kiedy czytam twój artykuł, mam wrażenie, że General Motors i Ameryka, chociaż nie współpracowali z nazistami ani nie pomogli im, nadal z nimi pracowali. Chciałem tylko dodać, że ostatni amerykański menedżer Opel opuścił w 1941 r., Aw 1942 r. Po ogłoszeniu Ameryki, Opel został odpisany z bilansu General Motors jako aktywów w krainie napastnika. I dlatego uważam, że GM, reprezentowany przez Amerykę lub Amerykanów, nie ma nic wspólnego z przestępstwami nazistów. To moja opinia ... i dziękuję za post.
---
Wenn ich deinen Artikel lese, bekomme ich den Eindruck, dass General Motors und Amerika, obwohl sie nicht mit den Nazis kooperierten oder ihnen halfen, dennoch mit ihnen zusammenarbeiteten. Ich wollte nur hinzufügen, dass 1941 der letzte amerikanische Manager Opel verließ, und bereits 1942, nachdem Deutschland Amerika den Krieg erklärt hatte, wurde Opel aus der Bilanz von General Motors als Vermögenswert im Land des Angreifers abgeschrieben. Und deshalb denke ich, dass GM, vertreten durch Amerika oder die Amerikaner, nichts mit den Verbrechen der Nazis zu tun hat. Dies ist meine Meinung ... und danke für den Beitrag.