Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam oraz do analizowania naszego ruchu. Polityka prywatności Polityka Cookie

Siedziba Grupy Renault

Grupa Renault to francuska korporacja motoryzacyjna. Należy do sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Renault ma siedzibę w Boulogne-Billancourt, niedaleko Paryża we Francji.

Historia Renault.


Jak powstała marka Renault?

Historia Renault rozpoczęła się w 1899 roku, kiedy to bracia Louis, Marcel i Fernand Renault otworzyli firmę Renault Frères – Renault Bracia. Na początku po prostu składali samochody z gotowych komponentów, ale potem zaczęli wprowadzać własne rozwiązania. Louis Renault był zdolnym, ambitnym inżynierem, który zaprojektował i zbudował kilka prototypowych samochodów i otrzymał ponad 700 patentów. Firmą zarządzali Marcel i Fernand Renault. Do 1901 roku Renault stało się największym na świecie producentem samochodów. Również Louis i Marcel byli odnoszącymi sukcesy kierowcami wyścigowymi, co pomogło w rozwoju firmy. Jednak w 1903 roku Marsel zginął w wyścigu Paryż-Madryt i Renault na kilka lat przestało brać udział w zawodach. A w 1908 roku Fernand Renault przeszedł na emeryturę z powodów zdrowotnych, a zarządzanie firmą przeszło na Louisa Renault.

Bracia Louis, Marcel i Fernard Renault
Pierwszy samochód Renault Voiturette

Pierwszy samochód Renault.

W 1898 roku Renault wyprodukowało swój pierwszy samochód, Voiturette 1CV, co po francusku oznacza mały samochód. Renault Voiturette było produkowane w kilku seriach Typ A, Typ B, Typ C... z różnymi silnikami do 1903 roku. W 1905 roku Renault otrzymało zamówienie na 250 taksówek Renault AG1 w Paryżu. Renault AG1 stał się odnoszącym sukcesy modelem Renault, zaczął być eksportowany i był szeroko stosowany w wielu miastach na całym świecie. Później pojazdy te były używane przez wojsko podczas I wojny światowej, za co otrzymały przydomek – Taxi de la Marne – Taksówka Marny.

Renault i pierwsza wojna światowa.

Wraz z wybuchem I wojny światowej Renault rozpoczęło produkcję sprzętu potrzebnego wojsku. Fabryki Renault produkowały silniki lotnicze, pojazdy służb medycznych, autobusy, czołgi i tak dalej. W 1917 roku Renault rozpoczęło produkcję jednego z najlepszych czołgów pierwszej wojny światowej FT17, który był używany aż do drugiej wojny światowej. Za zasługi dla Francji podczas I wojny światowej Louis Renault został odznaczony Legią Honorową.

Czołg Renault FT 1917
Renault Vivastella 1932r

Renault po I wojnie światowej.

Do 1920 roku Renault produkowało samochody osobowe, ciężarowe, maszyny rolnicze, maszyny przemysłowe i morskie... i tak dalej. Na przykład w 1919 roku Renault rozpoczęło produkcję ciągników Typ GP na bazie czołgu FT, który był produkowany do 1930 roku. W 1927 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu Renault zaprezentowało nowe modele samochodów, które zostały zaprezentowane w dwóch seriach modelowych: modele ekonomiczne - Quatre i luksusowe Stella, takie jak Renault 6CV, 10CV, Monasix, 15CV, Vivasix, Vivastella, Reinstella, ... . Dużą uwagę poświęcono również eksportowi samochodów Renault do Wielkiej Brytanii i USA. W 1931 roku Renault wprowadziło swoje pierwsze silniki wysokoprężne do pojazdów użytkowych.

Renault i II wojna światowa.

Po klęsce Francji w 1940 roku przez nazistowskie Niemcy, w czerwcu 1940 roku wynegocjowano zawieszenie broni, podobne do kapitulacji. Część Francji była okupowana, inną częścią rządził reżim Vichy. Aby ocalić swoje fabryki przed zniszczeniem, Louis Renault podjął współpracę z okupacyjną administracją Niemiec. Powołano menedżerów, Schipperta i von Uracha, z niemieckiej firmy Daimler-Benz AG. Początkowo ciężarówki i czołgi były naprawiane w fabrykach Renault, później uruchomiono produkcję samochodów, ciężarówek i czołgów dla Wehrmachtu. W 1942 i 1943 roku fabryki Renault zostały zbombardowane przez brytyjskie samoloty, po czym produkcja została praktycznie wstrzymana.

Fabryka Renault po brytyjskim bombardowaniu w 1943 roku
Wyzwolenie Paryża w sierpniu 1944 r

Renault po II wojnie światowej.

Po wyzwoleniu Paryża w sierpniu 1944 roku Louis Renault poddał się policji, po czym został aresztowany i oskarżony o współpracę z nazistowskimi Niemcami i osadzony w więzieniu we Fresnes, gdzie był maltretowany. A 24 października 1944 roku Louis Renault zmarł w paryskim szpitalu. Nie można było ustalić, czy było to wynikiem mocznicy, czy też konsekwencji złego traktowania podczas pobytu w więzieniu Fresnes. 16 stycznia 1945 roku fabryki i firma Renault zostały znacjonalizowane przez Rząd Tymczasowy Francji, a Pierre Lefocheux został mianowany dyrektorem generalnym i nazwał firmę po nacjonalizacji - Régie Nationale des Usines Renault - Krajowa Dyrekcja fabryk Renault.

Pierwsze powojenne samochody marki Renault.

Pierwszym samochodem Renault po II wojnie światowej był Renault 4CV, który został oficjalnie wprowadzony na rynek w 1946 roku. Zapotrzebowanie na Renault 4CV jest tak duże, że w 1947 roku czas dostawy wynosił ponad rok i był produkowany do 1961 roku. W 1951 roku topowy model Wypuszczono Renault Frégate, które było produkowane do 1960 roku. W 1956 roku wprowadzono Renault Dauphine, który był najlepiej sprzedającym się modelem we Francji od 1957 do 1961 roku. W tym samym czasie Renault staje się największym producentem samochodów we Francji.

Renault 4CV 1946
Wszystkie logo Renault

Historia logo Renault.

Pierwsze logo Renault zostało wprowadzone w 1900 roku i było inicjałami braci Renault, splecionymi w dwie litery R. W 1906 roku pojawiło się logo z wizerunkiem samochodu Renault wpisanego w bieg, który wygrał pierwsze Grand Prix Francji. W 1919 roku, pod koniec I wojny światowej, Renault umieściło na godle czołg Renault FT. W 1923 roku osłona chłodnicy umieszczona wewnątrz białego koła z napisem Renault staje się logo Renault. W 1925 r. grill logo zostaje przekształcony w romb przedstawiający diament, co zapoczątkowało powstanie nowoczesnego logo Renault. W 1946 roku, po nacjonalizacji Renault, zmieniono kolorystykę logo, dodano kolor żółty. Dodatkowo wraz z nazwą Renault pojawia się napis Regie Nationale. 1959 - Logo Renault staje się ponownie czarno-białe, a litery stają się bardziej wydłużone. 1972 - tło jest pomalowane na żółto. Pod rombem przesunięto napis Renault. 1992 - pozostaje tylko stylizowany romb, znika również napis, a tło staje się białe. 2004 - zmienia się wygląd rombu, znikają z niego paski. Dwie dolne części figury są zamalowane na czarno z napisem Renault na dole. 2007 - romb o srebrzystej fakturze na żółtym tle. 2015 - pozostaje tylko wizerunek diamentu. Napis zniknął, tło jest ponownie pomalowane na biało.

Renault dzisiaj.

Renault jest dziś największym na świecie producentem samochodów i produkuje pojazdy pod markami Renault, Samsung i Dacia. Renault jest także właścicielem koreańskiej firmy Renault Korea Motors, rumuńskiej Dacii. Renault posiada również udziały w japońskiej firmie Nissan Motors - 43%, rosyjskiej AvtoVaz - ponad 50%, Daimler - 3,1% i szwedzkim AB Volvo - 20,5%. Sojusz Renault i Nissan w 2009 roku zajął czwarte miejsce na świecie pod względem produkcji samochodów. Od 2001 roku dział Renault Trucks został sprzedany koncernowi Volvo, zachowując markę Renault. Grupa Renault posiada fabryki we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Słowenii, Rumunii, Indiach, Chinach, Republice Korei, Algierii, Maroku, Brazylii, Argentynie, Chile i Kolumbii

Logo sojuszu Renault i Nissana

Renault - Recenzje

Recenzje


- 0 / 0 Recenzje

Dodaj recenzję

- Oceń - 0