Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam oraz do analizowania naszego ruchu. Polityka prywatności Polityka Cookie

Kwatera główna Toyota

Toyota: Wprowadzanie innowacji, wzbudzanie zaufania


Toyota Motor Corporation to największa korporacja motoryzacyjna w Japonii. Jest to główna część publicznej spółki Toyota Group. Siedziba firmy znajduje się w Toyota w prefekturze Aichi w Japonii.

Historia Toyota.


Jak powstała marka Toyota?

Historia Toyoty rozpoczęła się w 1924 roku, kiedy to japoński przedsiębiorca, Sakichi Toyoda, wynalazł automatyczne krosno, które zatrzymywało się samoczynnie, gdy pojawił się problem zrywaniem nici. Produkcję obrabiarek rozpoczęto w małym własnym warsztacie, firma nazywała się Toyoda Automatic Loom Works. W 1929 roku patent na krosno został sprzedany firmie brytyjskiej, a kapitał ze sprzedaży patentu został zainwestowany w przemysł samochodowy. W tym samym roku Kiichiro Toyoda, syn Sakichi Toyody, podróżował do Europy i Stanów Zjednoczonych, aby studiować biznes samochodowy i produkcję samochodów. I już w 1930 roku zaczął rozwijać własne samochody z silnikiem benzynowym. W firmie powstał nowy dział, którego dyrektorem został Kiichiro Toyoda. A później, w 1937 roku, powstała osobna firma produkująca samochody, Toyota Motor Co.. Tak narodziła się Toyota, którą znamy dzisiaj.

Kiitiro Toyoda
Pierwszy samochód Toyota A1 1935

Pierwszy samochód Toyoty.

W 1934 roku Toyota wypuściła swój pierwszy silnik benzynowy, Model A, który został zainstalowany w 1935 roku w pierwszym samochodzie Toyoty A1, a następnie w ciężarówce G1. A produkcja drugiego modelu Toyoty AA rozpoczęła się w następnym 1936 roku. Pierwsze modele Toyoty były podobne do amerykańskich modeli Dodge'a i Chevroleta. Następnie władze japońskie zakazały importu amerykańskich samochodów, co przyczyniło się do udanej sprzedaży samochodów Toyoty.

Toyota i II wojna światowa.

W czasie II wojny światowej Toyota niemal całkowicie zaprzestała produkcji samochodów cywilnych i przeszła na produkcję wyposażenia dla Cesarskiej Armii Japońskiej. Toyota produkowała pojazdy opancerzone, amfibie terenowe, ale priorytetem była produkcja wojskowych ciężarówek na potrzeby wojska i marynarki wojennej. Ale z powodu dotkliwego braku surowców i komponentów konieczne było wyprodukowanie sprzętu w podstawowej konfiguracji, oszczędzając na wszystkim, na przykład Toyota wyprodukowała ciężarówki z jednym reflektorem.

Ciężarówka Toyota KC z jednym reflektorem 1942
kapitulacja Japonii 1945 r

Toyota po II wojnie światowej.

Fabryki Toyoty zostały poważnie zniszczone przez alianckie naloty bombowe podczas II wojny światowej. Co więcej, po kapitulacji Japonii 14 sierpnia 1945 r. siły okupacyjne pod dowództwem USA zakazały produkcji samochodów osobowych w Japonii. Ale produkcja ciężarówek do odbudowy infrastruktury była dozwolona. Podpisano również kontrakt z Toyotą na naprawę amerykańskiego sprzętu wojskowego. Jednak w 1947 roku, wraz z początkiem zimnej wojny między Stanami Zjednoczonymi a ZSRR, priorytety Ameryki przesunęły się w kierunku pozyskania sojusznika w Japonii, a nie kary.

Pierwsza powojenna Toyota.

W 1947 roku Toyota wprowadziła na rynek pierwszy powojenny samochód , model SA. I już w 1949 roku zniesiono wszelkie ograniczenia dotyczące produkcji samochodów osobowych w Japonii. Na początku lat pięćdziesiątych Toyota wyszła z kryzysu, ale musiała zamknąć niektóre fabryki i zwolnić pracowników. Gdy wybuchła wojna koreańska, Toyota otrzymała od armii amerykańskiej zamówienie na 1000 ciężarówek. A to zamówienie pomogło poprawić wyniki firmy.

Pierwszy powojenny samochód Toyota SA 1947
Podstawowe zasady Toyota Way

Filozofia zarządzania - Droga Toyoty.

W 1950 roku dyrektorzy Toyoty, w tym kuzyn Kiichiro, Eiji Toyoda, odbyli podróż do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie przeszli szkolenie w firmie Ford Motor Company i obserwowali pracę dziesiątek amerykańskich producentów. Wiedza zdobyta podczas wyjazdu zaowocowała Toyota Way, filozofią zarządzania i systemem produkcyjnym Toyoty, który opiera się na praktyce lean manufacturing, co uczyniło z firmy lidera w branży motoryzacyjnej.

Historia logo Toyoty.

Historia logo Toyoty zaczyna się w 1937 roku. Pierwsze logo Toyoty to czerwony napis Toyoda w prostokącie umieszczonym wewnątrz ośmiokąta przypominającego diament. W 1949 roku Toyota ma nowe logo, okrągłe i czerwone, z białą linią. Wewnątrz znajduje się nazwisko założyciela Toyoty w języku japońskim. Od 1958 do 1989 po prostu napis Toyota, zmieniała się tylko czcionka i kolor. W 1989 roku do napisu Toyoty dodano znajomy symbol graficzny : przecinające się owale, które reprezentują połączenie między sercami klientów a sercem firmy. Symbolizują również życzliwy i silny związek oparty na zaufaniu. Ponadto owale składają się w zaokrągloną literę T, pierwszą literę nazwiska założyciela.

Wszystkie logo Toyoty od 1937 roku
Toyota Korona 1957r

Toyoty dzisiaj.

W 1957 roku Toyota Crown stała się pierwszym japońskim samochodem eksportowanym do obu Ameryk i Brazylii. W 1959 roku miasto Koromo, w którym znajdują się fabryki i siedziba Toyoty, zostało przemianowane na Toyota. W latach 60-tych Toyota zaczęła szybko się rozwijać. Pierwszy samochód Toyoty wyprodukowany poza Japonią zjechał z linii montażowej w 1963 roku w Melbourne w Australii. W samej Japonii samochody Toyoty stały się najlepiej sprzedającymi się modelami. Tak więc w 1992 roku Toyota stanowiła 40% samochodów sprzedawanych w Japonii. Toyota Motor jest dziś największym producentem samochodów na świecie i dzieli pierwsze miejsce z General Motors i Volkswagenem.


eXus Dev 24.5.2023

Toyota - Recenzje

Recenzje
- 5 / 1 Recenzje
Dodaj recenzję
- Oceń - 0

Chciałbym dowiedzieć się więcej o filozofii Toyota Way. Będę zadowolony, jeśli coś o tym napiszesz. Dzięki za artykuł, podobało mi się to przeczytanie.
---
I would like to know more about the Toyota Way philosophy. I will be glad if you write something about it. Thanks for the article, I enjoyed reading it.
Zaid M 21.11.2022
Dit is een heel lang verhaal, er is zelfs een boek over geschreven - The Toyota Way of nog artikel op Wikipedia te vinden. Als ik wat tijd zou hebben, zal ik in de toekomst natuurlijk een apart artikel over schrijven en bedankt voor de feedback.